اختلال افسردگی

 

افسردگی یک احساس دائمی غمگینی و از دست دادن علاقه است که شما را از انجام فعالیت های عادی خود باز می دارد. انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد که علائم آن از نسبتاً جزئی تا شدید متغیر است. به طور کلی، افسردگی از یک رویداد منفرد ناشی نمی شود، بلکه از ترکیبی از رویدادها و عوامل ایجاد می شود.

افسردگی شایع است در هر سال، میلیون ها نفر در سراسر جهان افسردگی را تجربه می کنند. از هر شش زن یک نفر و از هر هشت مرد یک نفر در طول زندگی خود دچار افسردگی می شوند. خبر خوب این است که افسردگی قابل درمان است و درمان های موثری در دسترس است. هر چه یک فرد مبتلا به افسردگی زودتر به دنبال حمایت باشد، زودتر می تواند بهبود یابد.

علائم افسردگی

افسردگی بر نحوه تفکر، احساس و عمل افراد تأثیر می گذارد. افسردگی مدیریت روزمره را دشوارتر می کند و در تحصیل، کار و روابط اختلال ایجاد می کند. اگر برای بیش از دو هفته بیشتر اوقات احساس غمگینی، ناراحتی یا بدبختی داشته باشد یا علاقه یا لذت را در بیشتر فعالیت های معمول خود از دست داده باشد، احتمال افسردگی وجود دارد. همه افراد ممکن است گاهی اوقات برخی از  علائم افسردگی را تجربه کنند و ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که فرد افسرده است. به همین ترتیب، هر فردی که افسردگی را تجربه می کند نیز همه این علائم را نخواهد داشت. بنابراین برای تشخیص دقیق مراجعه به یک متخصص روانشناس بالینی و یا روانپزشک ضروری است.

اختلال افسردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =

صفحه اصلی
حساب کاربری
0
جستجو
Verified by MonsterInsights