بیش فعالی (ADHD) مقاوم مرتبط با والدین بیش از حد انتقادی

مطالعات نشان می‌دهند که سطوح بالای انتقاد در طول زمان به تداوم علائم بیش فعالی منجر می‌شود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا، برای بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی

کمبود توجه، علائم با افزایش سن کاهش می یابد، اما برای برخی از آنها اینطور نیست و یکی از دلایل ممکن است

انتقاد مداوم والدین باشد اینکه چرا علائم ADHD در برخی از کودکان با رسیدن به سنین نوجوانی کاهش می‌یابد

و در برخی دیگر کاهش نمی‌یابد، پدیده مهمی است که باید بهتر درک شود.

اریکا موسر، دکترا، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت:

یافته‌ها در اینجا این است که کودکان مبتلا به ADHD که والدین آنها به طور مرتب سطوح

بالایی از انتقاد را در طول زمان ابراز می‌کردند، کمتر احتمال داشت این کاهش علائم را تجربه کنند.

او گفت: ما نمی‌توانیم با توجه به داده‌های خود بگوییم که انتقاد دلیل علائم پایدار است. مداخلات برای

کاهش انتقاد والدین می‌تواند منجر به کاهش علائم ADHD شود، اما سایر تلاش‌ها برای بهبود علائم

شدید کودکان مبتلا به ADHD نیز می‌تواند منجر به کاهش انتقاد والدین شود و در طول زمان رفاه بیشتری را در خانواده ایجاد کند.

اگر به دنبال خدمات درمانی ADHD هستید؟ با ما در تماس باشید: مشاوره آنلاین

American Psychological Association. (2016, February 8). Persistent ADHD associated with overly critical parents [Press release]. https://www.apa.org/news/press/releases/2016/02/adhd-critical-parents